Siivouksessa noudatetaan yleisesti käytössä olevia ylläpitosiivouksen tai perussiivouksen mukaisia työohjeita, jos asiakkaan kanssa ei toisin sovita. Siivoojamme eivät puhdista arkoja materiaaleja tai pintoja, kuten taulujen kanvaaseja tai herkkiä laitteita.
Teemme ikkunan pesut, suursiivoukset ja remonttisiivoukset sopimuksen mukaan.
Ylläpitosiivoukseen eli arkisiivoukseen kuuluu, ellei toisin sovita:
Siivouksen yhteyteen voi tilata lisäpalveluna esimerkiksi: ikkunoiden, saunan, uunin ja jääkaapin pesun, roskakaapin puhdistuksen, vaatteiden silityksen, mattojen pesun ja sängyn syväpuhdistuksen.
Palveluun ei kuulu:
Valmiit paketit on tarkoitettu perussiistien kotien ylläpitoon ja paketin valitessaan asiakas tietää siivousten kuukausikustannuksen. Lisäkuluja asiakkaalle voi tulla vain erikseen asiasta etukäteen sovittaessa. Jos siivouksen kohteessa arkisiivous osoittautuu riittämättömäksi ja työtä on huomattavasti vastaavan kokoisia kohteita enemmän, neuvotellaan hinnasta ennen siivouksen aloittamista. Tällaisia kohteita voivat olla esimerkiksi ”hamstraajien kodit”.
Kotipalveluun pätee siivouksen osalta samat toimitusehdot kuin arkisiivoukseenkin, mutta siihen kuuluu lisäksi avustaminen muissakin kotiaskareissa kuin siivouksessa. Tällaisia kotiaskareita ovat pyykinpesu kotona, ruuanlaitto yhdessä, kirjan lukeminen, seuran pitäminen, kaupassa tai pankissa asioimisen tuki, tai vaikka ulkoilu. Kotipalveluhenkilöt eivät kuitenkaan pesetä henkilöitä, tai auta sängystä nousussa, vaan kotipalvelua hankkivalta asiakkaalta odotetaan omaa toimintakykyä sen verran, että pystyy omatoimisesti peseytymään ja nousemaan sängystä. Henkilöille jotka tarvitsevat apua sängystä nousemiseen ja peseytymiseen auttaa mielellään Heidekenin kotihoiva henkilöt. Tehtävät valikoituvat asiakkaan toivomusten ja ylläpitosiivouksen tarpeen mukaan. Työntekijät pitävät päiväkirjaa yhdessä tehdyistä asioista ja elektroninen työajanseurantajärjestelmä dokumentoi kunkin asiakkaan luona vietetyn ajan.
Kotihoivaan pätee siivouksen osalta samat ehdot kuin arkisiivouksessa, mutta asiakkaiden palvelu ei rajoitu pelkästään kotiaskareissa auttamiseen. Kotihoivahenkilökuntamme auttaa asiakasta myös peseytymisessä ja sängystä nousemisessa, eli kotihoivapalvelut on tarkoitettu heikommin liikkuville henkilöille.
Asetamme toiminnallemme ja henkilökunnallemme tiukat luotettavuus- ja laatuvaatimukset. Kaikkia työntekijöitämme sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus. Henkilökuntamme on kirjallisesti sitoutunut pitämään salassa kaikenlaisen tiedon asiakkaista. Asiakkaiden tiedot ovat luottamuksellisia ja ne ovat sekä salassapitosopimuksen että tietosuojalainsäädännön alaisia tietoja.
Jos siivouksen laatu ei ole sovitun mukaista, lupaamme suorittaa puutteelliseksi jääneet työt veloituksetta. Olettehan puutteiden korjaamisesta aina yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme kahden (2) arkipäivän kuluessa siivouskerrasta. Valokuvien toimittaminen siivouspuutteista edistää palvelumme laadun kehittämistä.
Veloitukseton täydennyssiivous ei koske tapauksia, joissa asiakas määrittelee enimmäistuntimäärän siivoukselle, ja osoittautuu ettei aika riitä kohtuudella kohteen siivoukseen sovitulla tasolla.
Asiakas saa kotitalousvähennyksen ilmoittamalla tiedot kustannuksista verottajalle veroilmoituksessaan.
Minimityöaikamme on säännöllisessä kotisiivouksessa, ikkunanpesuissa ja arvonlisäverottomassa kotipalvelussa kaksi (2) laskutustuntia. Kertasiivouksessa ja muuttosiivouksissa minimityöaika on kolme (3) tuntia.
Arkipyhille osuvat säännöllisen kotisiivouksen vuorot siirrämme korvaavaan ajankohtaan. Siivous suoritetaan ensisijaisesti yhdessä asiakkaan kanssa sovittuna korvaavana ajankohtana. Siivouskerta on myös mahdollista peruuttaa ilman kuluja, jos asiakkaan kanssa näin erikseen ajoissa sovitaan.
Emme veloita matkakuluja siivouskäynneistä palvelupaikkakuntiemme kaupunkialueille. Kaupunkialueiden ulkopuolella varaamme oikeuden veloittaa matkakuluja matkustamiseen kuluneesta ajasta sekä matkasta 0,43 €/km. Matkakuluista sovitaan aina etukäteen asiakkaan kanssa.
Sairastumisesta johtuvat käyntien siirrot katsomme aina tapauskohtaisesti. Kaikki muutokset tai peruutukset tulee tehdä Loiston asiakaspalveluun, ei siivoojalle.
Sovimme asiakkaan kanssa siivoustöiden aikataulutuksesta ja työtehtävistä. Asiakkaan vastuulla on mahdollistaa kohteeseen sisään pääsy. Siivottavassa kohteessa on toimittava sähköt, vesi ja valaistus. Jos asunnon siisteystaso on normaalista merkittävästi poikkeava, tulee asiakkaan varautua mahdollisiin lisäkustannuksiin.
Kerromme asiakkaillemme työaika-arvion tilauksen yhteydessä, mutta veloitamme aina vain siivoukseen kuluneen ajan mukaisesti. Siivoojan paikalla olo määritellään paikannukseen perustuvan työajanseurannan avulla. Eli 4 tunnin siivous tarkoittaa asiakkaalle sitä, että siivooja on paikannuksen perusteella 4 tuntia paikan päällä tai kaksi siivoojaa 2 tuntia.
Siivouksen tuntihinta määräytyy tilaushetkellä voimassa olevan palveluhinnaston mukaisesti.
Kertasiivous tai muu yksittäinen toimeksianto laskutetaan työn tapahduttua. Sopimussiivous tai muu säännöllisesti saman kuukausityömäärän käsittävät työsuoritukset laskutetaan kerran kuukaudessa.
Maksuehto on 7 päivää netto ja viivästyskorko kulloinkin voimassa olevan lain mukainen.
Lauantaisin hinnaston mukaisiin hintoihin lisätään 25 %.
Sunnuntaisin hinnaston mukaisiin hintoihin lisätään 100 %.
Loistolla ei ole palvelusopimuksissa irtisanomisaikaa. Jos seuraava siivouskerta on viiden arkipäivän sisällä, pätee siihen kuitenkin normaalit peruutusehdot. Loistolla on oikeus muuttaa siivouspalveluiden hinnoittelua ja sopimusehtoja ilmoittamalla siitä asiakkaalle kirjallisesti yhtä kuukautta ennen muutoksen voimaanastumista.
Jos asiakas toimittaa Loistolle avaimet, täytetään niistä kirjallinen luovutustodistus kahtena kappaleena. Jos asiakkaalla on hälytysjärjestelmä, on hän velvollinen ilmoittamaan sen koodin ja ohjeet siitä, miten hälyttimen saa pois päältä työn tekemisen ajaksi. Jos koodia ja ohjeita ei ilmoiteta, Loisto ei ole velvollinen korvaamaan mahdollisesta aiheettomasta hälytyksestä aiheutuneita kustannuksia.
Avaimet säilytetään turvallisesti ja aina useamman kuin yhden lukituksen tai turvajärjestelmän takana. Avaimiin ei koskaan merkata asiakkaan osoitetta tai nimeä. Tiloissamme on myös kameravalvonta ja liiketunnistin.
Virheet ovat mahdollisia kenelle tahansa. Siksi meillä on laaja vastuuvakuutus, joka kattaa mahdolliset vahingot aina 500 000 euroon asti. Vahingonkorvausvelvollisuus, vastuun laajuus ja rajoitukset määräytyvät vakuutusehtojen mukaisesti. Korvausvaatimus on esitettävä kahden (2) viikon ja korvattava summa kuitteineen kolmen (3) kuukauden kuluttua vahingon sattumisesta. Loiston vastuu rajoittuu Loiston työnjohdon alaisuudessa olevan henkilön aiheuttamiin välittömiin vahinkoihin.